Alamak, istiadat!

0
9:15 PM
"Nanti masa majlis istiadat tu kena pakai kemeja tau," aku diingatkan. Orait. Aku takde masalah dengan baju kemeja sebab aku pergi kerja memang pakai kemeja pun.

"Tapi kena pakai kemeja long sleeves la," terdapat ingatan tambahan untuk aku. Hm, sedikit perkataan `alamak' tersembul keluar dari kotak fikiran aku. Kali terakhir aku pakai kemeja long sleeves adalah semasa tingkatan tiga, bermakna itu adalah lebih sepuluh tahun lalu.

"Seluar macamana, pakai jeans boleh?" cabul mulut aku bertanya soalan.

"Eh, mana boleh. Mesti la kena pakai seluar slack. Lepas tu tak boleh pakai sandal. Pakai kasut. Yang paling penting, tak boleh pakai warna kuning." sedikit berjela jawapannya petang tadi.

"Walau pun satu garisan kuning pun tak boleh ke?" aku terus melepaskan pandangan ke arah lain sambil pura-pura dengar dan faham akan jawapan yang ditujukan ke telinga aku.

Baiklah, nampak gayanya ada satu tempat yang bakal aku jenguk hujung minggu ni... iaitu Mydin Mall!

About the author

Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

0 nasihat berguna: