Ayah

0
7:40 AM
"...ayah ialah insan lelaki yang pertama yang dikenali oleh seorang anak. ramai anak semasa kecilnya ingin menjadi seperti ayahnya. ayah adalah lambang perlindungan dan ladang kasih sayang. namun jika ayah itu berperangai sebaliknya; sentiasa bercakap kasar dan celupar kepada anak, selalu memukul dan menyakitinya maka ayah hanya satu mimpi ngeri yang wujud tanpa diminta dalam hidup anak. kehadiran ayah akan digusari, ketiadaannya suatu yang dirai, kepulangannya dibenci. ayah sebegini hanya perosak kasih dan akhlak anak-anak. maka jangan hairan ramai ayah yang apabila tua dibiarkan tanpa cinta dan kasih. ayah yang baik ketiadaannya keluarga rasa sunyi, kepulangan disambut. semasa kesedihan hati dia dicari. apakah anda ayah yang baik?"
Sumber : Facebook page DrMAZA.com

Soalan ini memang untuk aku dan kalian semua di luar sana tak kira apa pun status kita sama ada masih teruna, berkeluarga atau dah bercucu-cicit. Sesekali, terlintas juga dalam kepala aku... Golongan yang mana satukah akan anak-anak aku akan letakkan diri aku ini suatu hari nanti?

About the author

Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

0 nasihat berguna: