Nasi Ayam Tempayan

0
12:20 PM

"Ok, berhenti sini pun boleh jugak." Arah aku kat penunggang FZ150 warna biru.

Elok dia perlahankan kuda tunggangan ke tepi jalan, tapi sebenarnya bukan nak berhenti. Dengan separa tiba-tiba dia membuat pusingan-u menuju satu lagi kedai makan di seberang jalan. "Eh, apasal tak berhenti situ? Nampak macam ada nasi campur." Tanya aku.

"Tak nak la, kedai yang ni lagi ramai orang. Mesti sedap." Jawabnya selamba. Aku selaku pembonceng cuma mampu menurut je. Kalau nak melompat turun, agak mustahil jugak memandangkan kotak Givi yang terpasak kemas kat belakang aku ni agak sukar jugak nak dilepasi memandangkan aku cuma dapat nombor dua je dalam acara lompat tinggi peringkat daerah satu masa dulu.

Ternyata, keputusan kami (aku terpaksa rela) sebentar tadinya memang berbaloi. Kat sini aku dah jumpa hidangan nasi ayam yang mampu menandingi kelazatan nasi ayam kat Giant Bandar Kinrara dan jugak nasi ayam Esso Datuk Keramat (dekat dengan Keramat Mall). Apa yang menambahkan keistimewaan hidangan nasi ayam ini adalah, terdapat tiga jenis cara hidangan iaitu ayam black pepper, ayam berempah dan satu lagi aku dah lupa.

Ayam bukan sebarang ayam, halal bukan sebarang halal. Ayam ni dimasak dengan menggunakan tempayan!


Lokasi sebenar, betul-betul bersebelahan dengan Petronas simpang tiga Jalan Masjid, Telok Panglima Garang. Untuk lokasi tepat, koordinat GPS adalah latitud 2º55'32.3" dan longitud 101º28'26.2" (search 2.925635,101.473956 dalam Google Map).

About the author

Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

0 nasihat berguna: