Sandy

0
9:03 AM
Aku pernah terbaca artikel tentang kenapa kebanyakan nama ribut taufan kat seluruh dunia ni dinamakan sempena nama perempuan, kecuali taufan Andrew yang terkenal tu sekitar awal 90-an.

Antara sebabnya adalah (seingat aku la) kesan fizikal yang terlihat selepas taufan tu melanda boleh disamakan kesan yang berlaku apabila seorang perwmpuan tu marah. Betul atau tak, sama atau tak, itu terpulang la kepada orang yang bagi nama.

Semalam, pantai timur Amerika sedang dilanda taufan Sandy, disifatkan antara yang terburuk dalam sejarah. Nak tau teruk atau tak, belum pun pusat tu sampai ke darat, dah banyak kegiatan ekonomi/harian yang terjejas. Sekolah tutup, airport tutup, hypermarket tutup, pejabat tutup, tingkap rumah tutup... Pendek kata, segala benda ditutup. Wall Street pun shut down jugak, kali pertama sejak pwristiwa 9/11.

Cuma, pagi ni aku tertanya-tanya nasib golongan gelandangan kat sana. Kat mana agaknya tempat mereka nak berteduh. Adakah mereka ni akan jadi mereka yang paling ramai terkorban?
Published with Blogger-droid v2.0.9

About the author

Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

0 nasihat berguna: