Belanja

4
10:42 AM
Aku seorang penunggang motosikal harian. Pergi pagi, balik petang. Dalam pada mengharungi perjalanan pergi dan balik sehari-hari tu, banyak jugak yang sempat aku perhatikan di kiri dan kanan jalan. Kadang-kadang kat tengah jalan pun ada yang menarik perhatian aku.

Semua yang aku perhatikan tu kebanyakannya perkara yang sama tetapi dengan tingkah laku yang pelbagai. Beruntunglah bagi mereka yang menunggang motosikal berbanding yang memandu kereta walau pun sering menerima ancaman cuaca dan malapetaka kemalangan.

Sebenarnya pagi tadi aku ada ternampak satu fenomena yang biasa dilihat atas jalan iaitu para penunggang/pembonceng wanita yang gemar memberikan `rezeki mata' kepada lelaki. Pakaian dah elok dengan bertudung dan berbaju kurung. Tapi bila pandang ke bawah...

Alamak, sekali dia belanja tengok betis da...

About the author

Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

4 comments:

  1. hehee..jgn amik belanja tu, tak halal!

    jelas kat sini, mereka blm paham & menghayati maksud sbnr menutup aurat.

    ReplyDelete
  2. kalau tak sengaja dan sepintas lalu, itu rezeki. tapi selain daripada tu, bala...

    ReplyDelete
  3. KAK, AURAT TERTONJOL!smbil tunjuk2 kat betis die...tgjwb sesama islam tu beb!

    ReplyDelete
  4. rezeki bagi yang memahami... eh?!

    ReplyDelete