Persediaan

7
6:40 PM
Sesekali, bila terpandangkan langit gelap sampai ke penghujung garis horizon, aku akan persiapkan beberapa perkara sebelum bertolak dengan belalang tempur kesayangan ni.

  • mengenalpasti laluan yang paling kurang berisiko.
  • baju hujan percuma yang boleh dapat dengan harga RM16.90 kat Mydin.
  • baca doa naik kenderaan kalau teringat.
  • pastikan solat sebelumnya dah tertunai dengan sempurna.
  • pekena dulu Winston Light barang sepam dua, buat pelega saluran pernafasan.
  • dan juga bayangan liang lahad, mana la tau kalau aku tak selamat sampai.

...sebentar tadi, tiba-tiba hati aku jadi sayu bila melintas di hadapan mejanya. Masih lagi kosong, tak berpenghuni. Moga dia kini di bawah lindunganNya.

al-Fatihah...

About the author

Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

7 comments:

  1. Baru baca link yg diberi tu..sayu terasa walau tak kenal.

    ReplyDelete
  2. entah bila waktu untuk kita pulak

    ReplyDelete
  3. 4feet8 : pergi mana ni?

    aku : pergi/balik kerja da...

    ReplyDelete
  4. Al-Fatihah. Aku pulak jdk sayu....

    ReplyDelete
  5. tak paham =.= huu sapa yang meninggal? huhu

    ReplyDelete
  6. tak paham =.= huu sapa yang meninggal? huhu

    ReplyDelete
  7. la, tertinggal bas da...

    ReplyDelete