Kalah Kerana Lantai

8
11:13 PM
"Kalau pandai menari, lantai berlubang pun takde hal"

Tersengih pulak aku baca komen kawan kepada kawan aku kat dinding kawan aku sebentar tadi. Memang betul la tu. Tak kira la, kalau kita ni memang hebat, beradu atas gelanggang apa pun tetap takde masalah... Bertemu dengan siapa pun, macam makan kuaci je... Diadili oleh pengadil yang senget sebelah pun, selamba je kita gorengkan lawan kita tu...

Tapi kalau dah memang kita ni belum lagi sampai ke tahap untuk menjadi pemenang, bertanding atas permaidani bersulam emas pun belum tentu dapat memperlihatkan kemenangan. Terimalah hakikat, kita telah kalah. Kalah untuk kali ini.

Cuma, kalau nak saling menuding jari atau bertengkar sesama sendiri selepas kekalahan tu, jangan la sampai terlupa yang kerja kita buat selama ni bukan semestinya tamat bila menghadapi kekalahan. Bila semua hati tu dah sejuk, pergi sambung balik kerja...

* susulan kekalahan Harimau Malaya 0-2 kepada Gajah Putih dalam separuh akhir kedua sebentar tadi.
* ada orang salahkan Korea pulak, kononnya pengadil berat sebelah.
* yang salahkan padang selain faktor konspirasi pun ada.
* apa pun, siapa yang bet Malaysia kalah malam ni, mesti untung besar punya!

"Hey, sexy lady!"
(gambar curi dari Google)

About the author

Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

8 comments:

  1. hmmm..ada betul. mungkin jugak mmg betul. apapun, bkn rezeki.

    ReplyDelete
  2. xtgk bola smlm..penuh kat FB ngan Twitter org update..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. 4feet8 : ada banyak pengulas maya. sentiasa update...

      Delete
  3. aku emosi bila baca dinding...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku kalau terlanggar dinding lagi emosi...

      Delete
  4. siap kata nak boikot gangnam style..apakehei nya..hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaa... Besar punya nonsense. Lawak der...

      Delete
  5. Ujie : mungkin lain kali, lebih gemilang. siapa tau...

    ReplyDelete