Karim

4
12:18 PM

Biasanya nama sesuatu tempat tu diambil sempena objek unik yang ada kat situ macam nama pokok, bentuk batu dan keadan geografinya. Selain tu ada jugak nama tempat diambil sempena nama orang yang mula-mula sampai atau membuka tempat tu. Ada banyak contoh.

Dan tak ketinggalan jugak peristiwa penting yang berlaku lama dahulu. Contohnya macam nama Sabak Bernam.

Tapi kalau nama spesis binatang tu aku tak pasti pulak. Jadi, adakah nama ikan ni diambil sempena nama seseorang?
Snap gambar dari galeri akuarium Taman Alam Kuala Selangor

About the author

Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

4 comments:

  1. ait..nama saintifik punya panjang. Jadi karim je..

    ReplyDelete
  2. biasa la tu nama saintifik pelik-pelik...
    (kredit untuk encik karim)

    ReplyDelete
  3. masa kecik2 dulu,suka tangkap ikan ni...main laga2..di kelantan disebut karin...

    ReplyDelete
  4. Kamsiah : dulu kecik-kecik tangkap berudu...

    ReplyDelete