Sempurna

6
9:05 PM

Perempuan : Tidak, saya tetap dengan keputusan akan berkahwin dengan dia. Kami dah berjanji untuk sehidup dan semati.

Lelaki : Kenapa awak memilih lelaki seperti itu. Apa kurangnya saya? Saya mampu berikan kamu kebahagiaan dengan apa yang saya ada walau pun tak seberapa.

Perempuan : Banyak. Bagaikan langit dengan bumi kalau nak dibandingkan antara awak dengan dia. Dia pintar, bijak membuat keputusan, lemah lembut, alim tak pernah tinggal solat, pandai mengambil hati saya dan orang tua, romantik, tak panas baran, kelakar, sentiasa menghargai saya, suka buat kejutan, tak pernah lupa hari lahir saya, sensitif terhadap perasaan saya, ketawa apabila saya buat lawak bodoh, pendengar yang setia, tidak sendawa di tengah khalayak ramai, selalu memuji saya, kerja kerajaan, ada kereta, ada rumah teres, tinggi, segak bergaya walau pun cuma berselipar jepun, rambut pacak, tahu perkembangan fesyen terkini... Selamanya awak takkan setanding dengan dia.

Lelaki : Mak oi, banyaknya... Awak ni nak kahwin dengan rak buku ke?

*Tuhan memang sengaja menciptakan kita makhluknya tak pernah sempurna. Jangan tanya aku kenapa...

About the author

Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

6 comments:

  1. Tampak sempurna di mata manusia, blm tentu sempurna di dpn Allah.

    Tak sempurnalah buat kita saling memerlukan..saling menghargai.

    ReplyDelete
  2. Kita boleh cipta 1,000 senarai kesempurnaan mengikut ukuran manusia, tapi ia belum tentu sempurna mengikut hisab Allah.

    ReplyDelete
  3. karenontheshore : entah berapa agaknya dia demand hantaran...

    ReplyDelete
  4. Ujie : itulah dia, supaya saling melengkapi...

    ReplyDelete
  5. Jay Ar : ya, sangat setuju...

    ReplyDelete