Cacat

10
11:04 AM
Terjumpa satu video yang sangat menarik. Walau tak faham dengan lagu yang disampaikan, tapi aku mengerti dengan mesej yang tersirat.


Apa yang mereka lakukan sehari-hari itu telah menjadikan mereka sama normal macam kita. Positifnya mereka berfikir, gigihnya mereka berusaha untuk menjadi sempurna macam kita dengan keadaan fizikal yang serba tak sempurna, lantas begitu menyedarkan aku akan hakikat bahawa rasa putus asa itu takkan membawa kita ke mana-mana.

Tetapi dari sudut yang lainnya, apa yang kita semua lakukan setiap hari kadang-kala mampu membuatkan kita kelihatan cacat di mataNya...

About the author

Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

10 comments:

  1. Kita yg baru terseliuh bengkak buku lali, dah bising bising..komplen banyak tak boleh jalan ....Syukuri nikmatNya bila kita bandingkan diri kita dgn golongan seperti mereka ini...Dan belajar sikap positif mereka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab tu orang kata kena selalu pandang orang yang kat bawah (kurang bernasib baik berbanding kita)...

      Delete
  2. Sebenarnya, dalam hidup ini kita tidak ada masa melainkan untuk terus memandang ke hadapan dan bergerak ke arahnya kerana masa tidak pernah menunggu kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pandang ke hadapan untuk perancangan lebih baik, toleh ke belakang untuk mencari iktibar...

      Delete
  3. Kdg2 Allah kurangkan satu anggota utk beri kelebihan kpd anggota lain. Sebab itu org cacat penglihatan lebih tajam deria pendengaran dan deria baunya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pernah tengok orang buta (dalam bas) yang tahu kat mana nak tekan loceng kat tempat dia nak turun...

      Delete
  4. walaupun 1st time dengar lagu tu tapi best jugak bile tengok gambar2 yang ditunjuk..kita mungkin kurang sesuatu tapi jangan laa kita biarkan ia menjadi alasan untuk kita mencapai kejayaan..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekurangan tak menjadikan kita tak setanding dengan orang lain...

      Delete
  5. bersyukur dengan anugerah yang dipinjamkan

    ReplyDelete