Menara

8
4:34 PM

Untungnya menara ini dibina menjulang ke langit, ditambah pulak lokasi masjid yang terletak di tempat yang lebih tinggi sedikit (atas bukit contohnya), selain kawasan rangkuman azan tu lebih luas, dapat jugak aku tau ada masjid dari jauh lagi. Jadi takde la terlepas jalan masuk disebabkan aku tak biasa dengan jalan ni...

Lokasi, Masjid RAMD
Port Dickson, Negeri Sembilan.

Published with Blogger-droid v2.0.9

About the author

Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

8 comments:

  1. Itulah antara fungsi menara masjid dibina tinggi, selain dari suara azan yg lebih jelas, ia menjadi mercu tanda yg memudahkan perjalanan mereka yang belum terbiasa dengan lokasi sekitarnya...

    ReplyDelete
  2. cantik jugak menara ni bila pandang dari jauh. simple but smart...

    ReplyDelete
  3. oo.. rakan sy ada cerita tentang ada satu mall ni terletak di indonesia, paras paling atas adalah surau dan sgt besar dan dibuat sbg tempat solat jumaat sekali.. kalau kat msia, tempat solat selalu kat basement dan tingkat bwhkan..?

    ReplyDelete
  4. dulu time kecik2 aku selalu tertanya kenapa menara kat masjid semua tinggi2...hehe..btw masjid sebelah umah aku pun dah siap menara yang baru..katanya pembikinan menara disponsor sepenuhnya oleh tan sri azman hashim..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  5. 4ffet8 : surau kat sini sempit, tersorok, berbau & tak selesa. memang regulation nak buat mall patut diubah!

    ReplyDelete
  6. Azlan : alhamdulillah, tambah berseri & ceria la nanti. boleh jadi identiti menara tu...

    ReplyDelete
  7. Di RAMD masjid ni? Yg dekat dgn muzium tentera tu?

    ReplyDelete
  8. Daddy Ziyyad : tak perasan pulak kalau ada muzium tentera. tapi memang bersebelahan dengan kem (si rusa).

    ReplyDelete