Nasi Dagang

16
9:15 AM

Pernah diberitahu yang nasi dagang kat sini diakui sebagai yang terbaik di Kuala Terengganu. Jawapannya, memang tak silap lagi!
Empat bintang...
Published with Blogger-droid v2.0.9

About the author

Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

16 comments:

  1. Replies
    1. hehe..wan. best heavy breakfast. tryla nasi berlauk pagi2.. hehe

      Delete
    2. biasa la, kerja berat...

      Delete
  2. Replies
    1. tapi sy suka nasi dagang kelantan lagi dari terengganu sbb rasa beras yg berbeza. terengganu, jika tak salah saya, dia campur beras pulut, jadi, akan rasa sedikit muak.

      Delete
    2. sebenarnya, kalau nak tau aku tak pernah lagi sampai kota bharu...

      Delete
  3. apa nama kedai?..sng la saya cari kalau ke KT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. entah, tak sempat tengok nama kedai tapi betul2 tepi jalan batu buruk sebelah kiri dari bandar KT. lebih kurang 600m dari jambatan sungai ibai. ini koordinat:

      googlemap : 5.274378,103.174337

      atau lat:5º16'27.76" long: 103º10'27.72"

      Delete
  4. Di Alor Setar pun ada gerai jual nasi dagang, tapi sesetengahnya entah apa2 rasanya, maklumlah resepi yg barangkali dah bercampur aduk dgn lidah org Kedah, tak pure lagi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. lepas tu mungkin yang buat pun dah campur dengan orang tempatan...

      Delete
  5. ye ke sedap... yg berat2 ni la yg aku suka

    ReplyDelete
  6. Kat belah mane ni beb? Aku suke nasi dagang. Tapi aku cerewet bab org yg msk. Selain makcik aku, nenek aku n mak aku sendiri, aku susah nak puji yg org len bt.

    Bgtaulah kedai mana....klu blk kmpg t, ley aku singgah try.

    ReplyDelete
  7. tengok balasan komen ketiga kat atas. tambah special sebab alas daun pisang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok. Mcm dpt bayangan. Sori tak peka...

      Delete
    2. Memang la kau tak nampak sebab aku baru reply malam tadi. Hahahaa...

      Delete