Rabun/buta

0
1:00 AM

"Boleh nampak ke tak pakai spek mata ni?"

"Wei, aku ni cuma rabun je la. Belum buta lagi. Mesti la nampak!"

Beberapa minit kemudian... Gedegang! Fork berbunyi macam nak patah, tungking rasa sengal macam terduduk atas palang besi. Kebasnya cuma Tuhan je yang tahu selain aku.

Sedangkan manusia celik pun boleh tergolek sebab terjatuh masuk dalam rekahan manhole, tengahari buta. Inikan pulak aku yang rabun jauh, pakai visor gelap, tengah malam buta pulak tu. Ditambah dengan hujan renyai.

Nah, rasakan peringatan Tuhan yang bukan selalu dapat...

About the author

Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

0 nasihat berguna: