Selamat Datang Ke Malaysia

10
12:27 PM
Pedulikan la dulu pasal pembubaran parlimen tu. Buat masa ni, dalam beberapa minit aku baru cuba nak berehat sambil tiba-tiba `terjumpa' video ni kat Youtube.


Kisah berkenaan pelarian yang mencari perlindungan atas bumi Tuhan yang bertuah dan kaya ni.

*Perkataan warna merah dan bold tu aku tujukan khusus kepada golongan manusia.
*Sebenarnya elok jugak kita dengar/tonton apa pandangan orang luar tentang negara kita.
*Maaf, mungkin isu ini agak sensitif. Tapi aku mesti berfikiran terbuka dan positif dalam menilai.
*Ok, dah habis tonton. Aku nak sambung sibukkan diri...

About the author

Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

10 comments:

  1. Ya, negara kita kaya raya dengan hasil mahsul. Alhamdullilah. Saya berdoa, kepada mana mana perompak hasil negara, di berikan hidayah untuk bertaubat, andai tidak, mengundang kemurkaan Allah.

    http://www.youtube.com/watch?v=z0ROcvIbmmI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sambil doa, kita tegur dengan cara yang betul. Terima kasih atas link tu.

      Delete
  2. baru tengok sebahagian je..

    sbnrnya kesian gak tengok pelarian, walau ada kad UNCHR diorang takde hak bekerja, belajar. jadi camne nak cari makan...jadi gelandangan jelah. pelajaran pun takde.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka tersepit dalam usaha meneruskan hidup. Simpati lebih kepada anak2 kecil.

      Delete
  3. tak boleh buka youtube disini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isu lama ni, takde hal sangat pun...

      Delete
  4. Replies
    1. Takpe, cuba lagi bila free...

      Delete
  5. Memang boleh menitik air mata melihat nasib mereka. Masalahnya, kadang2 banyak kebenaran yg perlu disembunyikan demi maruah sesebuah negara. Tapi apa pun dan di mana pun sepatutnya manusia dilayan sebagai manusia, bukan seperti kata salah seorang pelarian: anjing pun tak akan sanggup makan apa yg mereka makan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul. lapisan birokrasi pun tak boleh disalahkan seratus peratus. tapi memandang isu kemanusiaan, perkara macam ni tak sepatutnya berlaku.

      Delete