Pekasam Daging, Hasil Yang Menggiurkan

16
1:53 PM

Goreng sebentar di atas minyak yang panas. Sebelum betul-betul masak, masukkan potongan bawang dan cili merah. Kemudian, potong kecil-kecil daging yang siap digoreng sebelum boleh dihidang seperti gambar di atas. Mudah, ringkas dan sedap.

Komen aku: Rasanya boleh tahan jugak sedap walau pun kurang kaw berbanding ikan pekasam, mungkin disengajakan atau tidak. Isi daging yang lembut dan mudah dikunyah oleh orang yang ada gigi berlubang macam aku ni. Kalau dah pekena lauk ni, tak payah lauk lain pun dah ok sangat. Secara keseluruhannya, aku nak bagi 3 1/2 bintang...

Entri berkaitan: Pekasam Daging

About the author

Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

16 comments:

  1. Peh! Kurang pahala pose aku beb...hahahah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha, sebab tu la aku keluarkan gambar ni...

      Delete
  2. eh, dlm packet tu ada sekali daging ke?
    ingatkan perencah semata-mata..
    senang juga jaga kau. lauk ni sj mencukupi..
    TQ info.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaga tekak/perut memang la senang, tapi... Hahaa...

      Delete
  3. Masak sendirik la ni..cayalah!

    Saya penah beli & masak ikan pekasam, tapi tak kena seleralah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada aku perkasam ni memang terbaik tahap angkat topi la...

      Delete
  4. saya tak pernah makan pekasam daging, pekasam ikan my paveret... nanti nak cuba lah yang ni... Nampak meneyelerakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kreatif mungkin boleh ubah suai lagi kot...

      Delete
  5. mcm chef zubir bagi komen kat masterchef :-)

    ReplyDelete
  6. tak pernah rasa pekasam daging.

    agak-agak pengidap darah tinggi sesuai untuk makan ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasanya tak boleh kot. Sebab biasanya benda2 awet ni ada banyak garam...

      Delete
  7. okay, first time dengar pekasam daging... dulu masa kecik2, yg tau pekasam ikan 'darat' je, sbb dulu lepas mengail kat bendang, bagi ikan kat jiran. dia terrer buat pekasam. nnti dapat sikit. hehehe..

    lepas dah besar sikit, baru tau ikan laut pun org buat pekasam. dan sekarang, daging pekasam plak.. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebenarnya aku lebih suka ikan darat...

      Delete
  8. daging tu dibuat pekasam dulu ke mcm mne? or...just daging cincang? eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah, memang sebijik macam ikan pekasam tu...

      Delete