Kelopak Cinta

24
7:03 PM

Dan datangkan aku sepuluh orang Shah Jahan
Buat membina satu lagi mahligai emas
Meniti ke pintu langit
Takkan aku berpaling
Keluar dari lingkungan renungan matanya
Walau sesaat
Kerana dari celahan kelopak mata itu
Ada tersembunyi rahsia cinta

Published with Blogger-droid v2.0.9

About the author

Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

24 comments:

  1. Syah jahan? Awek mana yg karang puisi nih? Hihihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. khas untuk ex-awek aku. hahahaa...

      Delete
  2. pheewit..
    semoga jodoh korg berpanjangan.. amin.
    eh? tetibe.

    ReplyDelete
  3. Best sajak ini. IM pun dah lama tak cipta sajak baru!

    ReplyDelete
    Replies
    1. lama tunggu hasil abang IM ni...

      Delete
    2. Dulu IM ada buat blog khas untuk sajak. Tapi tak tahu pasai apa pi delete pulak blog tu! Silap banyak...

      Delete
    3. aduh, sayangnya...

      Delete
  4. Puisi yg indah sekali...dan penuh makna.
    Apakah??

    ReplyDelete
    Replies
    1. maknanya, awek tu ada taik mata. bukti dia tak mandi pagi...

      Delete
  5. Shah Jehan? Tiba2 teringat cerita Maharaja Shah Jehan yg membina Taj Mahal, kemudian mengorek mata arkitek yg membina bangunan indah itu dan lepas itu memenjarakan bapa kandungnya sendiri...sadis betul..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sampai sekarang orang lebih kagum dengan monumen tu berbanding mengingati kisah sadis yang tersembunyi...

      Delete
    2. jadi kena fikir semula. nak panggil Shah Jahan ke? sebab bukan dia yang buat mahligai tu. ke memang saja nak panggil dia untuk tayang mahligai baru pulak?

      Delete
    3. nilai seribu pengukir tak akan sama dengan seorang pembiaya. sebab tu nama shah jahan lebih bermakna...

      Delete
  6. rahsia cinta di celahan kelopak mata.. amat sukar untuk ditermahkan dengan kata

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenyit mata dia sikit. hehe...

      Delete
  7. Replies
    1. taman perumahan? hehehee...

      Delete
  8. WOW.. SIAPAKAH GERANGAN WANITA BERTUAH ITU?

    ReplyDelete
  9. kalau kau panggil 10 syah jahan,
    kira kau pangkat mcm ayahnda la ni..?

    wow..!

    untung gf ayahnda.. haha

    ReplyDelete