Oh Ibu... (entri khas untuk dia)

22
7:55 AM
Salah satu gambar yang dikongsikan oleh adik aku malam tadi, tiba-tiba hampir membuatkan air mata aku bergenang. Dah lebih kurang 30 tahun, kad ni masih lagi terdapat dalam simpanan ibu aku. Bukan aku seorang, malah buku rekod pemeriksaan untuk adik dan kakak aku pun masih lagi dia simpan dengan elok.


Sesungguhnya, aku sayangkan insan yang seorang ini. Lebih daripada segalanya...

*Beberapa butiran terpaksa disembunyikan atas sebab-sebab tertentu.
*Nama sebenar tempat ini adalah Simpang Renggam.

About the author

Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

22 comments:

  1. kira ko dah 30 an la ek... hehehe

    ReplyDelete
  2. ada lagi eh tersimpan..... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, aku pun tak tau benda ni wujud dalam simpanan dia...

      Delete
  3. rasa rindu sangat mendalam terhadap arwah ibu aku..alangkah bagusnya kalau aku pun dapat simpan benda2 macam nie.. :(

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang penting, kenangan tu masih ada...

      Delete
    2. betul tu bro..agreed on you with that..but what you have is priceless..jaga elok2 bro.. :D

      Delete
  4. Saya juga dah lama masuk kelab anak yatim piatu..Bila sebut "Oh Ibu.." tiba2 teringat lagu Mamat....

    ReplyDelete
  5. Kasih ibu pada anak-anaknya tak ada tolok banding...anak-anak saja sering buat-buat lupa dengan alasan sibuk dengan kerja....!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terus rasa macam nak balik kampung!

      Delete
  6. SIMPAN.. SANGAT BERHARGA NILAINYA.. YANG PENTING IA MENYINGKAPNOSTAALGIA LALU..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Balik kampung, nak tengok. Berapa berat aku masa baru lahir...

      Delete
  7. Last fortnight aku pi selongkar almari lama. jumpa dalam satu plastik tu benda sama macam kat gambar tu la. senarai penuh buku klinik masa mak aku pregnant kami adik beradik. nama aku last since aku yang bongsu.

    then aku buat lawak dengan kakak aku. "Ni semua anak emak ada kat sini. Nama ai last. Tup² kita terjumpa lagi lepas nama ai ada nama lain. Hah? Ai ada adik lagi la. Hahahah. Eh tapi mana adik ai?"

    Hahahah memasing poyo aa.

    ReplyDelete
  8. Kau buat drama famili ke? Nasib baik tak kena rembat dengan adik beradik lain...

    ReplyDelete
  9. Replies
    1. Kau memang berani buat lawak macam tu...

      Delete
  10. surat beranak saya, siap ada cover plastik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Surat beranak selalu diguna masa zaman sekolah, kerap keluar masuk laci. Tu yang selamat kalau bersampul...

      Delete
  11. Benda-benda kenangan ni, walaupun simple, ia tetap menusuk kalbu. Selalu kalau jumpa dokumen-dokumen lama time mengemas, sure jadi lambat mengemas tu bila asyik sibuk belek-belek balik sambil bernostalgia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Balik kampung nanti aku nak belek puas2.

      Delete