Penapis Halal

25
11:04 PM

Dia kata, setelah meng'usha' beberapa jenama, ini la satu-satunya produk yang ada pengesahan halal. Pastinya daripada Jakim. Aku percaya, dan atas kepercayaan itu, aku pun beli.

Ah, apa ada hal setakat berhutang sebanyak RM130 sebulan kalau nak dibandingkan dengan air paip yang makin tercemar sekarang ni!

Kata aku dalam hati, dengan perasaan bercampur-baur...


About the author

Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

25 comments:

  1. setiap minggu saya beli sekotak besar air mineral 1.5 liter untuk stok minum dan masak....

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu pun boleh, tapi tak larat pulak nak angkut tiap2 minggu...

      Delete
    2. malay male, mesti lengan dan tangan kau kekar kan? berbonggol² jadinya. haha.

      Delete
    3. tolak pakai troli je...x sempat nak kekar lengan ni..huhu

      Delete
    4. Senaman ringan, tolak benda berat...

      Delete
  2. KAT RUMAH AKU GUNA JUGAK.. TAPI JENAMA ELKEN..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul la tu, ni pun sama jugak...

      Delete
  3. kat rumah aku, arwah abah beli penapis yg besar mcm tong gas lepas paip air kat luar tu. tak tau brand apa. tapi sebulan sekali kena cuci. jadi air yg dah masuk dlm rumah dah tapis siap2, n sebelum masak air pun, ada satu lagi penapis kitorg guna utk tadah air dlm botol utk dimasak... sbb tu aku prefer bawa air masak dari rumah ke kerja setiaphari. sbb rasa dia tak sama. bak officemate aku sebutlah; "air jampi dari rumah" padahal, rasa yg lain2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama macam aku jugak. bawak air berbotol² dari rumah. rasa nya lain dari air mineral yang kat kedai tu.

      Delete
    2. Kalau ada orang tolong bawakkan, lagi la lain rasanya. Rasa terharu seh...!

      Delete
  4. betul tu..lagi pun kalau ade penapis yang halal kan lebih baik daripada minum dalam keadaan yang ragu-ragu...

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  5. cap apa tu? tak jelas la tulisannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elken. Jenama ada tulis kat tepi. Mau ka?

      Delete
  6. selalu budak2 opis aku amek air free dr opis bawak balik ke rumah..tebalik

    ReplyDelete
    Replies
    1. chot, kau pun buat sama tak?

      Delete
    2. Ini macam pun ada ka? Aku selalu guna tandas ofis, nak jimat air kononnya. Hahahaa!

      Delete
  7. halal product as a business untuk menarik perhatian muslim.. hakikatnya... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serampang dua mata? Kalau pergunakan sensiviti halal, tu yang aku tak setuju.

      Delete
  8. Mmmm......ok ke?

    Aku setuju dgn Rai. Tapi tepuk dada, tanya selera. Umah aku airnya berkarat. Sbb tu kena ade penapis air. Basic pun takpe janji air tak kuning. Huhuhuhu!

    ReplyDelete
  9. Pernah baca satu artikel entah dari mana, tapi kalau tak silap yg tulis tu seorang pakar pemakanan yg berkata air tapisan tak sesuai diminum kerana air itu sudah hilang semua bahan semula jadi air. Katanya kalau air tu nak dibuat air bateri memang cantiklah,,,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Soalan sama saya tanya kat penjual tu. Tapi dia kata, lebih baik daripada kita risikokan kesihatan jangka panjang dengan meminum air yang tercemar dengan logam2 bahaya. Pergh! Terus saya cadangkan mesin yang boleh tambah mineral, bukan tapis 100%...

      Delete
  10. tunjukkla airnye camane pulakk.,ahHKs

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok dengan mata rabun saya ni, sama je bang...

      Delete