Che Ta

12
6:58 AM
Petang, dalam perjalanan ke Shah Alam...

Aku : Dewan yang macamana dia buat ni?

Dia : Entah, tapi katanya dua tingkat. Ala, tempat Che Ta dengan Zain menikah hari tu la...

Aku : Che Ta? Zain? Apa kena-mengena diorang dengan kita?

Dia : Saje je nak bagitau... Mungkin pengantin ni taste tinggi sikit kot. Tu yang sewa tempat macam ni.

Aku : Huh! Tak bagitau pun takpe, tak membantu langsung. Bukan boleh mintak Che Ta tu tunjukkan jalan pun. Apa, kalau Che Ta tu menikah kat surau rumah mak awak, pengantin ni pun ikut nak menyewa kat situ ke? Ceh...

Masing-masing diam...

**********

Petang yang sama, perjalanan pulang. Berbekalkan perut yang kenyang...

Dia : Wah, lepas ni mesti la naik kan sewa kat sini.

Aku : Apasal pulak?

Dia : Yela, sebab Che Ta dah pernah menikah kat sini.

Aku : Apa, lagi???

Masing-masing diam lagi, dan perbualan bersambung semula sebaik sahaja kenderaan memasuki Federal Highway. Cuba mengelak daripada berbual topik selebriti tempatan. Sesuatu yang aku sangat-sangat tak gemar...

About the author

Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

12 comments:

  1. hahaha..

    tak puas hati sangat pasaipa..?

    penah ngurat che ta tak dapat ka..? :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak banyak, sikit tu ada la. hehehee...

      Delete
  2. Woh aku suka semua kata² balasan kau. Memang terbaik. Betul! Bukan depa boleh tunjuk jalan pun. Hahahah.


    I tot nama tu kau tujukan untuk aku. Hahahahahahahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebenarnya menyesal cakap macam gitu. dia pun mesti rasa benda sama kalau aku bercerita pasal bola atau kereta...

      Delete
    2. Dia baca tak entry ni?

      Delete
    3. aku harap dia tak baca...

      Delete
  3. Saya juga tak suka sangat baca cerita selebriti kita, lebih banyak yg meloyakan dari mendapat ilmu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. untuk waktu santai, kira ok la... tu pun sikit je boleh masuk!

      Delete
  4. kau garang juga ya..?

    ReplyDelete
  5. TAK USAHLAH KECEWA.. CHE TA SUDAHPUN KEPUNYAAN ORANG.. HEHEHE

    ReplyDelete
    Replies
    1. terlentang, mata pejam, tangan kat dahi... hahahaa!

      Delete