Ghost, Grave and Shit

8
3:57 PM
Andainya aku ini adalah hantu yang seringkali membayangi langkahmu, engkau pula adalah nyawa yang sepatutnya membaluti jasad sejuk aku ini.
Andainya aku ini adalah kuburan ngeri yang bakal engkau lewati sebelum tibanya dinihari, engkau pula adalah titipan doa-doa yang selalunya datang tiap kali aku hampir tersesat.
Kemudiannya, izinkan sahaja aku menjadi ciciran najis-najis yang engkau ingin jauhi, sementara engkau kekal menjadi rembesan haruman syurga yang selama ini meresap ke dalam aroma hanyir aku ini...
Ohya, tangan aku kini telah kudung untuk engkau pimpin aku pergi!
Jadi, eloklah engkau pergi sendirian kerana ada banyak lagi najis-najis wangi yang bakal menjadi peneman di sana.

Ayat-ayat yang asal...

If I am your ghost, you are probably my live.
If I am your grave, you are probably my pray.
So just let me be your shit, and you are still my heaven.

Hari ini adalah hari Rabu yang santai...
Tears In Heaven, Eric Clapton

About the author

Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

8 comments:

  1. Lagu Tears in Heaven tu, mmg berhantu! hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. rupa2nya eric clapton la hantu tu. tapi entah mana agaknya grave dengan shit tu...

      Delete
  2. waa.. ayat berbunga tu..
    mesti ada awek yg cair..

    terjemahan kau buat aku baca byk kali lirik 4baris tu..
    (lain org baca, lain makna. Aku baca, ke laut tak reti)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang tu bukan lirik daa... laut ok lagi, aku biasa terjun parit je.

      Delete
  3. Agaknya 'najis wangi' tu kalau sembur di baju tentu bertambah wangi aromanya kan...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dah kategori mughalazah, tak kira sama ada wangi atau busuk bang...

      Delete
  4. translate google. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. www.translate.google.com.bo
      bo=botak

      Delete