Brothers of Diwali

8
2:09 PM
Thanks brother.
Come over for lunch at my place.
22/10/14.

Ok, beres...

Menghabiskan waktu tengahari di satu kawasan perumahan yang harga hartanahnya meningkat lebih tiga kali ganda berbanding 10 tahun lalu, atas jemputan seorang brother sempena Hari Deepavali semalam.





Aku kurang kenalan chinese, kalau ramai tu mungkin puas jugak la tiap-tiap tahun dapat angpau. Hehehee...

About the author

Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

8 comments:

  1. dah tu kawan India tak bagi anypau ke? hahaha
    kawasan perumahan mana tu yg mencanak canak naik harga?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena menyamar jadi budak 3 tahun dulu la...

      Delete
  2. Tahun ini tiada jemputan Deepavali untuk saya. Saya suka maruku dan sejenis kuih yg dipanggil 'kuih batu' kerana kerasnya macam batu tapi sungguh sedap dibuat dari gula batu kalau tak silap...

    ReplyDelete
  3. bila dua budaya bertemu, pasti banyak ilmu baru dapat dikongsi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kongsi ilmu, kongsi bidang cari makan...

      Delete
  4. Orang pantai timur miskin kebanyakannya. Kalau hari raya 50 sen sahaja duit raya. Kalau nasi dagang memang banyak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi mewah dengan sumber. seronok tengok nasi lemak diletakkan ikan tongkol sebagai lauk wajib. kat sini? ikan bilis je...

      Delete