OKU, Nyaris Aku Terlupa...!

10
8:31 AM
Draf pertama. Berdasarkan info yang terlalu kurang, tak tepat dan masih lagi tidak ada ke'confirm'an. Setakat ni je la yang mampu aku buat.

Dan sebagaimana seperti yang selalunya, komen-komen daripada bos mesti ada.


Cuma selepas dikomen tu, aku baru perasan yang aku dah tertinggal satu komponen yang paling penting dan mesti ada dalam bangunan yang akhirnya akan melibatkan kegunaan orang awam. Iaitu tandas.

Ini tandas bukan sebarang tandas. Tandas istimewa untuk kegunaan orang yang kewujudannya agak 'rare' dari kalangan kita. Memang mujur aku teringat. Kalau tak, mesti aku akan rasa bersalah bila bangunan ni dah siap kelak, tapi takde kemudahan untuk golongan manusia istimewa ni.

Selanjutnya,
aku bubuh jugak komponen ni dalam draf kedua walau pun di luar pengetahuan bos kecik. Ah, aku peduli apa. Entah-entah dia pun tak perasan macam aku jugak kot.


Mungkin kalau aku sendiri mempunyai kecacatan fizikal atau mengalami keterbatasan upaya dalam pergerakan harian, baru la aku cepat sedar kot betapa pentingnya tandas untuk OKU ni.

Sorry ya. My bad, hehehee...

Sekian, salam Jumaat. Assalamu 'alaikum...

About the author

Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

10 comments:

  1. Nasib baik teringat. .all the best smbotak

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku memang best pun... hahaha!

      Delete
  2. good job! tahniah atas keperihatinan anda...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab aku pernah pakai wheel chair, tu yang teringat kot. Sadis siot nak berak kat tandas awam...

      Delete
  3. aku perasan satu perkataan tu.
    kau nak kena tumbuk ke macamana?
    grr..

    ReplyDelete
  4. Seperti orang kidal juga, kita selalu terlupa beberapa perkara yang sukar bagi mereka lakukan dalam dunia yang tak mesra kidal....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kita betul2 sedar kewujudan mereka, tak perlu la sampai ada hari kidal sedunia dan bla bla bla tu semua.

      Delete
  5. Lepas ini mesti terus ingatkan mereka yang OKU untuk mendapat kemudahan yang terbaik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas tu bila dah ada, kena la jaga kan...

      Delete