Spektra

22
7:58 PM

Aku antara yang berhenti, untuk mengambil gambar ini, sambil berdiri mengagumi. Mungkin manusia kini semakin jarang melihat pelangi...

About the author

Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

22 comments:

  1. subhanallah..kalau diperhati betul2 ada 2 pelangi..sebab yang bawah tu memantulkan cahaya..twin rainbow :-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. masa snap, nampak satu pelangi je. dah save baru perasan. tapi tak dapat nak pastikan sama ada satu atau dua pelangi sebab cuma sekali snap je.

      Delete
  2. org tua tua kata jgn tunjuk guna jari nnt jari bengkok..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau tunjuk guna muncung?

      Delete
    2. itu duck face namanya... haha

      Delete
    3. patut la orang dulu tak larang tunjuk pelangi guna muncung...!

      Delete
  3. Masa saya kecik2 dulu, org tua-tua kampung saya panggil pelangi sebagai 'ulaq danu'. Kata mereka ulaq danu ini seperti raksaksa besar yg minum air di satu kolam besar di hujung dunia, sesiapa yg tunjuk jarinya kepada ulaq danu boleh menyebabkan jarinya kudung!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. lepas tu kat kolam tu ada emas...

      Delete
  4. sekarang ni pelangi pun nampak sekerat- sekerat jer. tak macam dulu, boleh nampak satu lengkungan penuh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu bang IM, nak tengok lapisan warna pun tak jelas...

      Delete
  5. drama spektra ke apa ni?
    hahaha.
    *purak2 xfhm

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni flashback drama zaman rusdi ramli berlakon drama waktu maghrib dulu...

      Delete
    2. kau jangan sebut rusdi ramli. Rasa geli pula tertengok cerita dia dgn Nora Danish. Nasib sikit je tertengok.. T_T

      Delete
    3. tertengok? hahaha, kau tu saje cari pasal. biasanya kalau ikut tajuk pun kita dah tau macamana cerita tu.

      ...baik kita layan chichi & chacha.

      Delete
    4. yelah. masatu nak cari rancangan tv bes, tukar-tukarlah channel, tunggulah tgk cerita tu pasal apa.. sekali tu scene hujan kat rumah kosong pula. T_T

      Delete
    5. Tu la aku nasihatkan kau tengok national geographic je lebih selamat. Kan...

      Delete
  6. pelangi senja macam mana pulak ye?

    huuu

    ReplyDelete
  7. Spektra. Dulu-dulu kalau sebut Spektra ni, aku ingat slot drama kat RTM pukul 7 dulu je. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia punya impak tu, sampai sekarang kita ingat walau pun cerita entah apa2, pelakon pulak macam pondok telefon yang pandai bercakap. Kaku...

      Delete
    2. haha..baru nak komen benda yang sama. tapi drama spektra dulu-dulu ada pengisian, bukan macam drama sekarang.

      Delete
    3. Paling aku ingat drama tajuk Hati Waja dengan Jaguh Jaguh...

      Delete