Tampal

8
5:28 PM
"Astaghfirullah..., berani betul dia panjat tinggi macam gitu..."

Aku yang sedang berdiri 10 kaki dari aras lantai, dengan memijak di atas kayu alang penahan tangki tiba-tiba rasa seram. Entah kenapa sedangkan ini bukan kali pertama aku buat kerja-kerja memanjat ni. Boleh dikatakan semua kerja-kerja plumbing sama ada di luar atau di bahagian atas siling, aku yang selesaikan sendiri.

Hmm, mungkin sebab suara itu adalah milik mak aku, jadi teguran dia tu mempunyai semacam satu kuasa yang memberikan aku amaran agar lebih berhati-hati.

Mulus tak jari aku?

About the author

Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

8 comments:

  1. dah start gayat la kut

    ReplyDelete
    Replies
    1. 10 kaki je, dulu kat hostel pernah lompat dari tingkat atas ke bawah

      Delete
  2. dah tua - tua gayat tau... masa muda dulu elok je.

    eeh tiba - tiba?

    huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan tegur.

      padahal tangga rendah je, terpaksa bergayut naik sampai atas tu. ala2 spiderman.

      Delete
  3. Mulut mak ni 'masin'. Kalau akulah, aku turun dah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasi setel dulu kerja, baru boleh turun dengan aksi jackie chan.

      Delete
  4. kalau saya pun...seram tengok org panjat tinggi2. Camtu lah kot mak SM rasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasa gayat bila di balkoni bangunan tinggi je. Tapi bila memanjat di tempat terkawal (atau pokok) macam ni, takde masalah gayat langsung. Mungkin sebab konfiden kot.

      Delete