Kisah Troli dan Babi

8
9:25 AM

Customer datang. 
Beli barang. 
Mintak guna troli. 
Staff bagi. 
Habis beli. 
Customer balik. 
Kedai nak tutup. 
Troli hilang. 
Staff jumpa. 
Tepi jalan besar. 
Jauh. 
Staff maki. Babi, babi... 
Staff kedua sama maki. Babi, babi, babi, babi...
Kesian doh. 
Kalau selalu. 
Jadi macam tu. 
Staff bukan hamba. 
Patut pun maki. 
Gambar sebenar. 
Lokasi sebenar.
27 Julai, waktu malam...

About the author

Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

8 comments:

  1. bar-bie lah...

    sekian komen pendek saya hari ini.

    uhuhuhu.

    ReplyDelete
  2. Black list customer tu...

    ReplyDelete
  3. huhuhu.

    kalu kite pekerja marhean hanya boleh black list dlm hati je ler...

    takkan nak halau dia ye tak.

    tapi kalau kite owner ka boleh la buat jelingan tajam gitu...

    ReplyDelete
  4. Cabaran berbeza. Pekerja: berhadapan dengan kerenah dungu pelanggan. Pelanggan: duit, harga dan kemampuan. Tokey: berhadapan dengan kerenah pekerja, duit, harga dan keuntungan.

    Apa pun, istilah “customer is NOT always right” dah patutnya lama kita amalkan.

    ReplyDelete
  5. Saya pun kadang kadang heran sikap orang kita. Ambil, tak reti letak balik ke tempat asal...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab dah jadi budaya kot, kita lebih pentingkan diri. tak mengapa nak menyusahkan orang lain, asalkan diri sendiri senang.

      Delete
  6. jauh btol ye sampai kt tepi jalan besar.. xde civic minded

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beliau parking kat situ kot, tak jauh sangat tapi tak elok la...

      Delete